Stillingsutlysning: Åpen folkekirke søker valgkampmedarbeider/kommunikasjonsrådgiver

Åpen folkekirke har siden starten i 2014 jobbet for at kirken skal være et sted alle skal føle seg velkommen, bli sett og bekreftet. Kirken har ikke A- og B-medlemmer, og dåpen er eneste medlemskriterium. I kirken skal hele livet kunne leves og alle skal få rom og hjelp til å finne seg selv og være seg selv. Kirken skal være tydelig og til stede i lokalmiljøet og et naturlig sted å komme til for alle.

Med flere lister som stiller til valg og som ønsker å ta kirken i en mer konservativ retning, er Kirkevalget i 2023 viktig for Den norske kirkes framtid. Vi stiller lister i alle bispedømmer og har ambisjon om få flertall av stemmene og gode kandidater til bispedømmeråd/Kirkemøtet og Kirkerådet.

Nå søker vi deg som har lyst til å bidra til at vi får gjennomført en vellykket valgkamp og får et godt valgresultat.

Arbeidsoppgaver

• Forberede og gjennomføre valgkamp sammen med leder i Åpen folkekirke, arbeidsutvalget og andre tillitsvalgte i Åpen folkekirke. Det betyr blant annet å:
    • Bistå regionlagene/kandidatene på listene
    • Produsere valgkampmateriell
    • Arrangere og bistå på ulike arrangementer og møter
    • Skrive talepunkter, innlegg og kronikker
    • Mediekontakt og –arbeid
    • Oppdatere og videreutvikle nettside og Åpen folkekirkes kanaler i sosiale medier
    • Medlemskontakt/-pleie
  • Bistå og tilrettelegge for leder og arbeidsutvalgets arbeid

Ønsket kompetanse

1. relevant høyere utdanning, gjerne innenfor teologi/kristendom/kommunikasjon/journalistikk
  2. meget god muntlig og skriftlig formuleringsevne
  3. erfaring med bruk av digitale verktøy, sosiale medier og forståelse for hva som er de riktige kanalvalgene
  4. god kjennskap til Den norske kirke
  5. erfaring med å gjennomføre valgkamp er en fordel

Personlige egenskaper

• selvstendig, målrettet og effektiv
  • iderik og kreativ
  • fleksibel og positiv
  • god til å samarbeide

Vilkår:

• Engasjement ut september 2023. Mulighet for forlengelse, avhengig av valgresultat og finansiering. Tiltredelse: så snart som mulig.
  • 50 – 100 pst. stilling. En mindre stilling kan også være aktuelt.
  • Stillingen lønnes med en årslønn i spennet 400.000 – 500.000, avhengig av kompetanse og erfaring.
  • Øvrige vilkår følger av det som er regulert i lov, bla ferie og pensjon.
  • Det vil skaffes et egnet kontorlokale i Oslo sentrum.
  • Jobben vil kunne innebære noe reising.
  • Kort søknad med CV kan sendes til post@apenfolkekirke.no. Søknadsfrist: snarest.

Les mer om Åpen folkekirke på www.apenfolkekirke.no

For informasjon om stillingen, kontakt leder i Åpen folkekirke, Gard Sandaker-Nielsen på 951 57 471 eller gard@apenfolkekirke.no.